..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

آتش سوری در بخش جنگل و مرتع 80 درصد کاهش داست !!

کاهش 80 درصدی آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها 



مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش 80 درصدی موارد آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های چهار محال و بختیاری گفت: منابع طبیعی یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در زندگی و معیشت مردم و توسعه‌ی استان است.

دکتر «عطاء‌الله ابراهیمی» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان افزود: هفته‌ی منابع طبیعی می‌تواند فرصت مناسبی برای رساندن پیام و بیان اهداف سازمان باشد و امید می‌رود با اقداماتی در این هفته بتوان گام موثری در رشد و پویایی این میراث طبیعی برداشت.

وی با بیان این‌که افراد زیادی از مواهب و برکات منابع طبیعی منتفع هستند و این امر لزوم پرداختن هر چه بهتر به این مقوله را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته‌ی منابع طبیعی «منابع طبیعی، سرمایه ملی» است که به درستی بیان‌کننده اهداف سازمان است.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمادگی کامل منابع طبیعی در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هفته‌ی منابع طبیعی گفت: روزهای هفته‌ی منابع طبیعی را با توجه به عواملی چون لزوم پژوهش و اقدامات کارشناسانه، استفاده از پتانسیل‌های مردمی و بهره‌جویی از آموزه‌های دینی نامگذاری کرده‌اند.

ابراهیمی با نقد فعالیت‌های پراکنده‌ی سال‌های گذشته در حوزه‌ی منابع طبیعی گفت: جامع‌نگری و پرهیز از اقدامات پراکنده در حوزه‌های آبخیز می‌تواند جرقه‌ای برای هم‌گرایی و حل ریشه‌ای مشکلات این حوزه باشد.

وی راه‌اندازی سیستم پاسخگویی دیجیتال به استعلامات را از اقدامات شاخص و منحصربه فرد انجام شده در سازمان منابع طبیعی استان دانست و افزود: سیستم GPS مخصوص منابع طبیعی با همکاری دانشگاه در استان تهیه و راه‌اندازی شده است که این سیستم برای نخستین بار و تنها در این استان اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری کشف و انهدام 317 کوره ذغال، تشکیل 448 مورد پرونده در خصوص مقابله با چرای غیرمجاز، 171 مورد بازداشت وسایل نقلیه قاچاق بر، وصول بالغ بر 2100 مورد اخبار و گزارشات صحیح مردمی و کشف بالغ بر 18.5 تن ذغال قاچاق را از اقدامات شاخص حوزه‌ی حفاظت سازمان منابع طبیعی استان دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به مشارکت زیاد مردم استان آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها بیش از 80 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ابراهیمی با تأکید بر لزوم اقدامات کارشناسانه دقیق در خصوص انتقال میان حوزه ای آب یادآور شد: در صورت اجرا شدن طرح‌های فاقد مطالعات زیست محیطی در حوزه‌ی انتقال آب، شاهد لطمات جبران‌ناپذیری به منابع ملی در استان خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد