..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

امواج موبایل و مهاجرت پرندگان

بررسی‏ها نشان می دهد، علت مهاجرت بیش از نیمی از مهاجرت پرندگان وحشی در تهران، امواج الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه در این کلان شهر می‌باشد.

بر اساس مطالعات زیست محیطی، عمده ترین علت مهاجرت غیرطبیعی پرندگان وحشی تهران، گسترش امواج الکترو مغناطیسی تلفن های همراه در این شهر می باشد


حدود ۵۰ درصد از پرندگان وحشی به شکل بی سابقه تهران را ترک کرده اند که علت این امر گسترش امواج تلفن های همراه می باشد.

امواج الکترومغناطیس تلفن های همراه به صورت مستقیم در مهاجرت پرندگان از شهر تهران نقش دارد.

علت این مهاجرت بیماری و آلودگی نیست و این تغییر بی سابقه محل زندگی پرندگان عامل فیزیکی دارد.

این پرندگان وحشی هستند و طیور به معنی پرندگان اهلی نیستند و سازمان محیط زیست و شرکت ارتباطات سیار به صورت مشترک باید این موضوع را بررسی کنند.

محققان اعلام کردند که انرژی‌ها و میدان‌های الکترونیکی و مغناطیسی دست ساز بشر بر روی گونه های مختلف زیستی تاثیر منفی و مخرب دارند.

بر اساس مطالعات جدید تلفن‌های همراه و کلیه منابع الکتریکی مشابه می‌توانند طبیعت را با اختلال رو به رو کرده و باعث بی‌خانمان شدن بسیاری از گونه‌های جانوران مانند پرنده‌ها و زنبورها شده و در نهایت منجر به مرگ آنها شود.

این تحقیقات نشان می‌دهد که تکنولوژی دست ساز بشر فرستنده‌هایی را خلق کرده است که اساساً میدان‌های الکترومغناطیس طبیعی و نیروهای موجود در زمین را تغییر می‌دهد؛ در این شرایط جانورانی که از نیروهای طبیعی برای جهت‌یابی و تعیین موقعیت استفاده می‌کنند در مقابله با این نیروهای مصنوعی غیرقابل تغییر گیج شده و مسیر خود را گم می‌کنند.

براساس این مطالعات، زنبورهایی که در معرض تابش میدان‌های الکتریکی خطوط انرژی و یا امواج تلفن همراه قرار می‌گیرند، یکدیگر را از بین برده و توانایی بازگشت به زیستگاه خود را از دست خواهند داد.

همچنین محققان اعلام کرده‌اند که تعداد پرندگانی مانند گنجشک در حوالی دکل‌های تلفن‌های همراه کاهش یافته و شکل دسته‌های پرنده‌های مهاجر با نزدیک شدن به این دکل‌ها از هم پاشیده شده و پرندگان از مسیر اصلی خود منحرف می‌شوند.