..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

صلح سبز امضای قرارداد نابوکو را محکوم کرد

صلح سبز امضای قرارداد نابوکو را محکوم کرد
............
صلح سبز یکی از مهم‌ترین گروههای فعال در زمینه حفاظت محیط زیست ضمن محکوم کردن امضای قرارداد پروژه خط لوله نابوکو از کشورهای جهان خواست برای تولید انرژی های ارزان و سبز سرمایه گذاری کنند .

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جورین وسترهوف کارشناس انرژی موسسه صلح سبز در این باره گفت ، طی سالهای آینده برق تولیدی در نیروگاههای خورشیدی به مراتب ارزان تر از گاز طبیعی خواهد بود . با امضای قرارداد نابوکو اتریش خود را متعهد به واردات گاز طبیعی از کشورهای در یای خزر تا دهه های بعد خواهد کرد .
 رهبران اتریش ، بلغارستان ، مجارستان ، رومانی و ترکیه دیروز دوشنبه قرارداد خط لوله نابوکو را در شهر آنکارا به امضا رساندند . مهمترین هدف از اجرای این خط لوله کاهش وابستگی اروپا به منابع گازی روسیه است .
 موسسه صلح سبز در ادامه افزود : اجرای خط لوله نابوکو موجب افزایش 60 میلیون تنی تولید سالیانه گاز دی اکسید کربن در اروپا خواهد شد . وسترهوف افزود: عاقلانه تر این است که کشورهای مختلف جهان به جای افزایش وابستگی به انرژی های فسیلی ، سرمایه گذاری برای تولید انرژی های جدید را افزایش دهند .
هزینه اجرای خط لوله نابوکو 9/7 میلیارد یورو برآورد شده که با این سرمایه گذاری می توان 4000 توربین بادی با ظرفیت تولید 8000 مگاوات برق راه اندازی کرد . این میزان بیش از برق مصرفی اتریش در طول یک سال خواهد بود .
...............
منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد