..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..
..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

..:: محــــــــــیـــط ســـــبـــــــز (بیابان زدایی) ::..

منابع طبیعی-بیابان زدایی-محیط زیست

وب سایت محیط سبز 22 آوریل روز زمین پاک را تبریک و گرامی می دارد

بی شک درجدال انسان با طبیعت، انسان بازنده نهایی خواهد بود پس باید دست از نبرد بازمین برداشته و کمی مهربان باشیم و با فرهنگسازی و آموزش، هر روز را روز زمین پاک بدانیم.



تلاش کنیم هر روزمان 
روز زمین پاک 
باشد.

در ادامه...
 مطلبی با همین موضوع مطالعه خواهید کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست. 
 

آلودگی آبها، دفع غیربهداشتی زباله، استفاده بی‌رویه از سموم کشاورزی و عدم جایگزینی طرح مبارزه بیولوژیک به جای مبارزه شیمیایی از جمله عمده‌ترین معضلات زیست محیطی هستند.احداث کارخانه بازیافت کاغذبدلیل اینکه در شهرهای ما هر روز هزاران  تن کاغذ و مقوای ضایعاتی تولید و دور ریخته می‌شود از سالها پیش اقتضا میکرد. در حالی که برخی کشورهای همسایه با جمع‌آوری این کاغذها مجدداً آن را بازیافت کرده و به خود ما می‌فروشند..شهروندان ایرانی اکنون مسؤول فاجعه‌ای هستند که چیزی درباره آن نمی‌دانند. چگونه باید زمین را پاک نگه داریم؟

به منظور گرامی‌داشت روز زمین پاک، لازم است به اجرای گردهماییهایی اهتمام ورزید که از اهداف آنهاپاک‌سازیمحیط زیست اطراف دریاچه‌ ها و حاشیه‌ رودخانه ها باشد. گروه های غیر دولتی دوست دار طبیعت و سازمانهای دولتی ذیربط بایستی پرچمدار این فعالیتها باشند.در حرکت های نمادین کوهنوردان و طبیعت دوستان به پاک‌سازی محیط زیست کوهستان ها و اطراف دریاچه‌ها و رودخانه ها اقدام نمایند.

این گروهها میتوانند همچنین به اتفاق اعضای انجمن کوهنوردان ایران در شهرستان‌ها یکی از جمعه‌های نزدیک به دوم اردیبهشت، به سازماندهی برنامه‌های پاک‌سازی و آموزش چهره‌به چهره در مسیرهای کوهستانی یا نقاط دیگر اقدام کنند.فرستادن مقاله، گزارش و خبرهایی به مناسبت روز زمین پاک برای رسانه‌ها، می‌تواند از دیگر کارهای دوستان باشد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد